Tabung

02 November 2014

Kerana Bola

Tahniah Pahang sebab menang..Ni bukan kes xpuas hti yer pasal bola tp xpuas hati dengan org yg dengki..JDT kalah pn kne bahan, menang pon kena maki..Dah tu nk yg mn 1? apa salah JDT dan negeri tu pd korang? hanya sebab TMJ dh beli ramai player handal so korang jd anti dgn negeri tu ye? Aduhai..Cetek pemikiran sungguh..Adat lah tu..Dia ada guna duit korg ke utk byr player2 tu? 

Aku ni bukan peminat tegar bola pn..tp bila baca ayat kurang sopan masing2 kan aku mcm terbakar..Padahal aku bukan org Johor pn..Aku anak jati Pantai Timur..Tp nth la.. aku cme perati jer..yg mn mcm teraniaya aku sokong lah..Yg pasal TMJ sepak tiang tu xhbs2 org nak pertikai...Maybe luar kawalan bila pasukan menang..ok2, aku bukan bodek..aku bukan nk ckp dia buat tu betul..Aku xnk komen yg tu..Cme ak kesian dgn org2 Johor jer..Sejak JDT ditubuhkan seluruh Malaysia pakat benci, pakat kutuk..Hairan sungguh jenis pemikiran mcm tu..Jenis xblh tgk org lain lebih ke apa? 

Ko nak sapot pasukan ko teruskan lah tp jgn la sebab bola smpi anti dgn johor dlm pelbagai hal...bila ngaku org Johor ko nak pulau..nak pandang sinis..taknak berurusan bagai..mcm org bodoh jer. Komen pn agak2 lah..jangan sampai org benci dan sakit hati..Kalo ko, org hina negeri ko, ko x hangin ker? pikir2 kan lah..jgn pk diri sendiri je..pk juga hati org lain..

Ok..

Fullstop!....

6 comments:

Nina Mads said...

marah betol ni.. hehe. smlm xtgk bola pun. hentam tido. ehh. pemikiran cetek je nk kutuk2 ni

Unknown said...

waaa..marah betul ni mama..

kita pon x minat bola sangat, malas nak ambil tahu.

macam budak budak je , pasal bola pon nak maki hamun, nak gaduh gaduh.dah TMJ mampu, mestila dia lebihkan effort untuk sokong pasukan negeri dia

wat lek wat peace sudehh :) kan

Tunsha Ayunie said...

menyampah jugak sebenarnya... siap post, Johor takde pemain sendiri ke?? padahal JDT ni pertubuhan kelab, bukan negeri pun... lepas tu masing2 kutuk mengutuk bagai...

sukan tu untuk merapatkan silaturrahim, tapi orang kita dok bermusuh...

Safirul Amar Bin Hj. Azmi said...

TMJ tu dia buat mcm tu sbb dia berindentiti...buat apa nak jadi hipokrit..padahal bukan buat apa pun...entah la dengan org2 yg dengki ni...

I love jdt..haha..frust la ...pela mat yo ni..emm..

drshikinzainal @ ekin said...

Tak minat bola.
Hehe.
Ritu dah tido..x tgk.
Tapi taulah sape menang sebab mak layan bola mase tu.

Jari Manis said...

x tgk bola..x minat sgt..jadi mmg x follow sgt arena bola ni..so siapa yg menang pun mmg x kisah huhuh