Tabung

05 November 2014

CABARAN NOVEMBER #1 : 11 JENIS BUAH YG DIGEMARI

#6 : Amboii gigih kan aku dalam anak tak sihat pon sibuk nak buat gak cabaran ni..Yelah dh komitmen kan so kena teruskan.hehe..nanti dh tlpas mcm xbest plak nk buat backdated.hehe...

Buah yg aku suka ye? Hmm...Banyak jugak kot..Jom kita check sm x ngn korg. hehe

1) Nenas, kalk buat jus lg aku suka
2) Betik, suka sebab  blh lawaskan uuukk
3) Jambu air/ madu
4) Jambu batu
5) sengkuang, kalo dibuat jeruk je
6) Mempelam.xkisah manis ke lemak
7) Rambai, pelapik buah tu blh buat belon
8) Anggur, nak bli mhl biasa tgu org bg haha
9) Tembikai, kalo ltk dlm peti ais mkn sjuk2 perghh nikmat
10) Rambutan, mkn byk2 mula r semput hehe
11) Nangka, dh lama gila xjamah ni..


Ada lg kot..cukup lah memenuhi korum je xpyh nak melebih2.. hehe

12 comments:

Yana Yani said...

rambai! kat kampung ada rambai
biasa makan ni main telan dengan biji sekali
mak selalu marah...hehe

Akupenghibur.com said...

ramai yang buat macam gini.. lama tak makan buah rambai

Unknown said...

eh..kita boleh dok semeja la...selera sama..:P

Unknown said...

saya suka tembikai dan nangka kak. durian pun bez jugak. tetibe rs nk mkn durian. tp belum musim ni

CD said...

dalam byk2 tu, betik je zizie kurang.. durian xsuka ke kak? hehehehe

Unknown said...

Uiii banyak nyer buah yang tidak disukai... rasanya idah suka semua yang tersenarai tu... hehehe...

mila said...

ni senarai yg disukai lah acik idah bukan tak disukai...hehehe..

Hani Rahman said...

Saya suka manggis & Mangga ...

Shad said...

Suka jugak buat mangga aka pelam. hehe :D

Jari Manis said...

ahaa..taste kita sama..semua buah yg Mila list kan tu JM suka mkan :-)

drshikinzainal @ ekin said...

Durian, pleaseeee..
Ahaks..

Norihanyusuf said...

Durian takde ???
Saya hantu durian, hehehe.