Tabung

14 November 2014

Baby Ana Milik Siapa

Sapa ad ikuti drama tv3 ni setiap Khamis ganti drama Selamat Pengantin Madu..

Aku suka cete ni..Suka tgk Christina (ke apa ntah nama dia) memang best dia berlakon.Menjadi watak tu...Jalan cete dia pon not bad..


Cuma ada 1 je yg aku x suka..Watak Sarah... Sapa penulis skrip ye? Islam ke tak? Bahaya sgt skrip dia..Aku takut jatuh kategori terpesong akidah jer..Korg tgk x episod yg lepas? Sarah tu memperlekehkan Islam tau. Dia Islam tapi boleh plak dia cakap mcm tu.. Kalau org bukan Islam cakap mcm tu tahu plak kita nak mrh, ckp x hormat agama kita..tapi ni kes org Islam sendiri yg perlekehkan mcm mn? Apa nak buat? Walaupon berlakon tp drama tu ditonton oleh seluruh Malaysia, xkira Islam atau tak..Dh tu mcm mn org bukan Islam nak respect Islam? 

Dh nyata2 ko buat salah, nak jugak tegak benang basah..dh nyata dan sah yg bertudung tu memang wajib..ok2, bukan pakai tudung, tapi tutup aurat.WAJIB!!! SO XPYH la nak ckp itu ini..masuk syurga ke neraka ke bagai..apa punya penulis skrip la mcm tu..Sbb lakonan sanggup perguna Agama...

Aku suka tau cete ni, tp sayang sgt2 klo ad org mcm ni, ak jd bosan nk tgk sebab xnk sokong benda yg dh nyata2 salah..xboleh nk halang secara nyata, so boikot jelh dgn x menonton drama tu walaupon suka..Benci tau!!! Harap ada lah yg peka dgn hal ni..Takkan xde alim ulama yg nak bidas kot? risaunya lah zaman akan datang..mcm mn lah keadaan yer? 

Semoga aku sekeluarga terlindung daripada perkara2 yg boleh merosakka  akidah.. huhu..

9 comments:

Nur Farah said...

xpernah tengok pun lagi crite ni.. xsempat.. bile akak ckp gini lagi la saya xrase nk tngok... :D

In Sya Allah and amin moga2 kite semua terlindung dr bende y bukan2..

Blog Santai said...

Salam sabtu Mila...

Tak pernah tengok lagi ccerita ni..tapi spm hari tu memang follow sampai habis..seronok tengok fasha berlakon..

Anizz Annisa said...

baru tengok ari tu utk pertama kali.. bile keluar dialog yg sarah ckp, terus reject cite tu.. hurmm..beul2 tak boleh terima ape yg di ckp.. xnk tgk dh cite tu..

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui tgk..mmg mcm pelik bila dia ckp cmtu.. mcm takde akidah..

struk mana pun jgn smpai ayat mempertikaikan..

Maria Firdz said...

tak smpat nk nonton drama dah la ni... huhu

Fiza Rahman said...

Ha'ah...tgk gak last week nyer episod. Geram plak hati kita dgr statement sarah tu.

drshikinzainal @ ekin said...

Husshhh...macam kes berat je ni.
Dia cakap apa,Mila?
Saya x follow drama pun.
Tau ada cerita ni tapi x follow je.

Emi said...

Saya pun suka drama ni. Best sgt. Tak sabar tunggu next episode. Budak yg jadi anak ana tu comel gila kan. Nama dia Jelita Murni Kako. Adorable sgt.

btw jom singgah blog sy :)

Yana Yani said...

saya tak pernah tengok cite bersiri gini
malas nak berebut TV =)