Tabung

12 November 2014

Aku sakit hati

Memang...Memang aku tgh sakit hati ni...Sakit sangat2...Aduhai..ingat xnak menaip, nak tido je tp mcm nak jugak lepaskan geram ni..Ni entry pendek je jangan risau...

Aku benci!!!!!!!!!


serius benci!!!!























Aku BERSIN !!!!

Haaa ye....ak benci bersin..yg tahap bersin xleh benti tu...kejap2 bersin...kejap2 bersin..lepas tu kan mengganggu solat aku..tak fokus tau!! 

sebabnya..

tengah sujud, tgh rukuk dia nak meleleh keluar...meleleh saje aku blh tahan lg boleh sedut balik, ni mslhnya yg jenis xleh sedut lepas tu lelehan dia mengakibatkan rasa geli dan gatal teramat kat hidung.Apa ko rasa? Dh la ko tgh solat ni..Nak mrh xboleh..Nak lap pn xblh..Arghhh....ak tension.

Ni tgh usaha nk tido sbb dgn tido je bersin dan hingus ni akan berenti!!!

oh plisss..trs rasa bdn lemah2, rasa nak demam kalo bersin jenis mcm ni..

17 comments:

TunSha Ayunie said...

sha kalau hidung berair dulu, mama sha beli kristal metholated, kat farmasi ada... letak dalam air then sedut.... air hidung akan meleleh je kuar... buang la sampai kering, insyaAllah mujarab...

bersin tu buang penyakit jugak sebenarnya... hihi sabar kak mila...

Safirul Amar Azmi said...

Itu tandanya Mila kurang rehat...ermm penawarnya rehat dan tidur secukupnya...get well soon

Kakcik Nur said...

Sinus ke?

Kakcik pun kalau bab gatal hidung dan hingus meleleh memang tak boleh tahan. Sekarang ni kalau gatal hidung tak mahu hilang, jawabnya memang kakcik tonyoh puas2 dengan garam halus kemudian bilas...baru lega...

Belog Santai said...

Kalau kita deman selsema memang tunggu waktu bersin coz itu tandanya demam kita dah nak baik...lepas bersin memang relase habis...so tak bencilah..he..he

adianiez AIDA said...

ha ha ha ha...
aida boleh bayang kan keadaan tu semua.
sebab ia berlaku kat aida selalu :)
sabo jer la...

Sofu Hashim said...

Last week kena juga bersin2 ni..
Sekali dgn batuk..gi klinik minta ubat
batuk doc cakap no point sebab selsema dh dok kat tekak..so kena amik ubat selsema yg kuat boleh tidur tu n rehat - mc 1 hari :)

EZAN IDMA said...

sama laaa kite pon kadang2 macam tu bersin tak benti. sampai sakit luka2 hidung tonyoh

Kathy R'bain said...

ye la...kathy pun tak suka bersin..heheheheh..

Suria Lekatlekitgurl said...

lahai dugaan tu. kalau gatal pun kita rasa x selesa tgh solat inikan hingus meleleh

Diana Rashid said...

makan oren banyak2..cepat sikit sembuh tu..

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...

Assalam mila,
oohooiii buat saspen sajork la uols ni he3

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...

Assalam mila,
oohooiii buat saspen sajork la uols ni he3

Yumida Huda said...

lepas bersin rs lega. cuma part hidung berair tu agak mengganggu kita buat kerja kan. asyik2 rs nak tarik. buat bising lg tu

hainom OKje said...

Benci sebab bersin ke? Haha.....seseme mmg le gitu, tak boleh buat apa dah .
Makan ubatlah ....

~Aida@MommyAqilMedina~ said...

Dugaan tu..tapi sebenarnya kalau bersin tu akan buat kita lega..tapi kalau banyak2 kali tu sebab resdung atau selsema..semoga cepat sembuh ye Cik Cammy..

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Samelah Mila.
Sekarang saya pun selalu alami ni.
Padan muka saya sendiri sebab malas amalkan vitamin C macam dedolu.

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Mila, amalkan Vitamin C 1000mg sehari.
Insyaallah berkesan hilangkan selsema & bersin-bersin.