Tabung

08 January 2015

Dia buat hal da..baru je puji

Malam tadi, Arfan buat perangai..Allahuakbar...betul2 menguji iman aku...

Tapi betullah, bila ada anak ni...sifat sabar tu dengan sendiri mcm UP sikit..Dia nangis, ngamuk2 bagai aku biar je..Bila nak pujuk dia x makan so xtahu nak buat apa..Tambah2 aku tgh ngantuk gila..Rasa xblh nak buka mata..Tetiba je buat perangai...

Dah la sblm tu dia berak, bangun...so lepas basuh berak tu...aku bagi minum susu...Nak suh dia tido..Tapi blh plak mata dia jadi segar..Mintak nak main henpon...Aduhai...Apekah mimpi dia mlm ni..Tak pernah tau dia buat perangai mcm ni..Biasa mlm2 tido ok je..xde pn nak main2..So aku buka lampu bilik,2 aku biar dia main henpon ( kan kalo main henpon dlm gelap merosakkan mata plak, kan? ) Aku plak sambung tido..Memang aku bajet dia akan tido lah dengan sendiri...

Sangkaan aku amat meleset sekali...Tak tahu la apa masalah dia ngamuk lagi siap kejut aku panggil Ma..Ma..Ma..Adoii...Aku sabar kan jelah...Apa hal plak ni..Nak apa?? dia ngamuk lagi pusing2 atas tilam...AKu bg main henpon dh xnak dh..Ada lah tu benda xkena tu..Last2 aku biar je dia nangis..Tak kuasa nak pujuk kalo pujuk2 pn ngamuk jugak...Last2 laki aku masuk...nak pujuk dia, tp xmkn jugak..Dia mana nak sgt dgn papa dia..time mood ok, baru dia nak...

Lepas tu aku bangun lagi, p buat susu..dh habis minum susu aku xpasti bila dia tido..Tapi pukul 6 tu dia bangun lagi nangis...Arghhh stress aku..memang aku x tido sangat smlm ada dlm 2jam je kot lena...pening kepala...So aku ajak dia bangun mandi awal lah td..Dh nak nangis sgt kan..Hehehe...



Masa hantar taska td dia buat perangai..Dia xnak pegi dgn cikgu...Cikgu amik dgn paksa ..Aku dh risau..Dia kalo dh ngamuk gtu mmg susah nak pujuk..Kena byk2 sbr nk pujuk dia..Tp cg, mane de nak layan..Ada rmi budak lagi nak layan..Aku risau btl tkt dia pukul/ tengking2 dia..lagi r dia kuat mengamuk huhuhu.....Aku dgn rasa berat hati tinggalkan dia tdi.. :-(


Nape lah Arfan buat mama risau..


4 comments:

tenku butang said...

ho2.. tak boleh dipuji sikit yea.. heee.. takpe.. cabaran membesarkan anak2..

Permatabiru said...

budak2 nak besar mmg banyak ragamnya sabar ehh..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
sabar yer
mesti hati uols dok tak tenang wat koje kan3

CT Humairah said...

sabar sabar.. dugaan semua tu =)