Tabung

06 January 2015

Ifa Raziah - Tak Usah lah Tegakkan benang Yang Basah

Eh, tetiba plak arini aku nak cete pasal gosip artis..Sblm ni memang aku x minat sangat nak komen pasal Artis ni.Biar lah blogger lain je yang tolong ulaskan..Tapi bila bab Ifa ni, tangan aku mcm gatal2 je rasa nak tulis jugak..Kalo x tulis kang takut tak boleh nak tidur malam..hehehe.. Over sangat kan...

Korg mesti tahu kan pasal apa aku nak komen ni....Pasal apa lagi..Yg Gegar2 Bangangza tu lah..Eh2, Vaganza hehe...


Aku tak paham la...Aku sokong dengan Rosyam Nor tu komen..Betul lah apa yg Datuk tu cakap..Kat mana silapnya yang sampai Ifa nak kecewa, nak melenting nak bidas Datuk tu balik?? Konon sebab dia pelakon so dia tak de hak nak cete benda yang betul? Mungkin dulu Datuk tu ada silapnya..Tapi skrg ni aku rasa Datuk tu dah xde kot berlakon adegan2 panas .... Mungkin dia dah belaja dari kesilapan zaman muda dulu..So skrg dia komen atas dasar masa skrg..Bukan zaman yg dulu kala..Cuba ko terima dengan hati terbuka apa yg org komen..Kalo rasa x mampu nak trm kritikan, baik x pyh join apa2 pertandingan..


Aku tak kisah la ada org x sependapat dengan aku pon..Aku cuma rasa betullah, ko nak tergedik2 atas pentas, peluk laki org..mcm lagak nak bercium..Hampir nak kena muka tau masa ko tu duk gedik2 peluk tu....Dh tu kata dengan izin suami / isteri..Dayus nya laki ko kan sbb bagi isteri ko peluk2 dengan lelaki lain..Tak paham aku..Kalo artis memang kena kinja2 peluk2 mcm tu ke? Tak boleh ke kalo nyanyi mcm biasa je??? Stkt lalu2 tepi je..Tu pon lakonan jugak..Lakonan x semestinya kena ada adegan terkinja2, smpi nak bercium tu..Sedar lah wahai Ifa oiiii.....Datuk tu komen bukan nak kondem ko, tp memang hukum yang dh Allah turunkan...Nyanyian tu memang la sah2 dah haram..tapi dengan adegan mcm tu depan khalayak ramai, lepas tu org ramai plak duk bersorak bagai..Adess..Sedih betul lah...



Lepas tu ayat ko nak sentap bagai kaitkan dengan lakonan..mslhnya lakonan2 tu bukannya datang daripada Datuk shj..banyak produksi kot...Aku rasa yg Datuk tu punya takde kot adegan melampau mcm tu ( Info aku jika aku salah, yg zmn2 dulu xpyh cete lah, aku nak yg zmn skrg) So please lah...Ko dh tahu org tak suka kan, so lepas ni jangan buat lagi...Jgn nak tegakkan benang yg dh basah..Memang xboleh..Bukan org akan sokong ko, tapi makin ramai yg akan maki ko sebab nampak sangat kejahilan ko..Simpan la sikit jahil tu..Tak payah nak tunjuk kat dunia yg ko ni tak reti hukum agama...

kesian, Wassalam...


Dari ,
Bukan peminatmu..


13 comments:

Normi Nieza said...

buat malu jer kan..xigt nak mati dah ifa tu..huhu

Safirul Amar Azmi said...

Tak minat dan tak layan pun gegar gegar ni...
Kalau idola kecil sy layan lah..
Apa yg legend ye...? Ramai lagi yg legend kalau nk di ikutkan...

Mila Hilas said...

Safirul : sbnrnya sy pon x tgk..tp skrg kan dunia media social so tahu pon bila rmi sgt duk share..secara x lgsg sy tgk la jugak video gedik dia tu hehe

Allene ALineWorks said...

kan.. aku pun tutup muka masa dia buat aksi gitu... huhuuh

Haffizul Iskandar said...

Sebenarnya tak tau pun ni rancangan apa. Tak pernah tengok.

Tau isu ni daripada entry blogger2. Saya pun kurang setuju dengan tindakan ifa tu. Niat datuk rosyam tu betul.

Yana Yani said...

saya ada tengok rancangan tu
memang agak melampau kelakuan dia
lagipun sebagai seorang professional tak perlu melenting
kita tak boleh paksa semua orang setuju dengan kita
benda memang salah, even dia sendiri admit
cuma bila dia buat ayat sarcastic tu, memang tak moleklah

p/s-lama tak ke sini. blog dah lain. cantik =)

acik watie said...

gegar tu saya dengar dari jauh je..yak minat tengok nanti ketagih

Suria Lekatlekitgurl said...

touching sangat la tu.. biasa la memang ramai orang jenis macam ni. dia akan menunjuk kesalahan org lain utk menampakkan yg dia tak bersalah

nuyui a.k.a miss YUI said...

Huhu no komen psl ni dh ulas katblog. Hehehe

Safirul Amar Azmi said...

steady rosyam nor...kita perlukan lebih ramai macam ni.....

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
kan3
niii laaaaaaa MANUSIA
harap moga dia diberi hidayah amin

Anil Wanina said...

hahahahah... walaupun tah tengok gegarvaganza tu.. tapi memang btol la komen Rosyam Noor tu..

buat ifa,
awak tu public figure.. apa awak buat.. orang nampak.. bila orang tegur tu, utk kebaikan... ^_^

mama 3farhanah said...

Saya belum tengok lagi.
Duk baca jer, nak kena tengok jugak ni.