Tabung

12 January 2015

Nampaknya pujian tak kekal lama

Malam ni tido Arfan terganggu, tak lena... tadi dia tido sekitar jam 10lbh...dan skrg ni dh 1234.. dh 2x dia bangun, ngamuk dan meracau..Mata tutup tp mulut bising..Aku tak tahu dia penat ke apa..Tp aku ad dgr, dia bernafas tak normal..Aku syak dia selsema..Patut ptg td msa dh sampai umah, aku tgk idung dia berair, aku ada tanya dia kenapa ad hingus, tp Arfan tahu lah, bahasa jerman mmg ak xphm apa..Aku ingatkan dia nangis ke apa, so ak x terpikir pn dia selsema..


So bila dia dh x lena ni, aku tahu lah hidung dia tersumbat sbb td dgr dia tarik nafas mcm susaj, sbb tu dia mengamuk.Alaa org tua pn kalo idung tersumbat pn rasa nak marah je kan ( ekeke aku lah tu ).. so aku xmampu nak marah dia..kena la pujuk dengan cara paling lemah gemalai lagi...kuat btl sabar aku dalam menangani anak soleh sorg ni..Letak atas bantal taknak, bila ltk atas riba senyap je tdo blk..Bila once ltk balik atas bantal sedar balik..So skrg ni kena tggu dia btl2 lena baru blh ltk dia atas bantal balik..


So ni tgh menaip sambil baring sblh dia.Dia dh lena, so ak dh ltk dia kat sblh..Penat weh nk duduk lelama..Aku skrg ni dh mcm org anak 10 tau..badan habis skt2.. sengal2. dan lenguh2..suppliment apa aku patut amik ye? rasa x selesa bila skt2 gini...kalah mak aku plak.huhuhu...


Agak2 anak aku akan sedar lagi x lepas? oh yeaaa..jawapannya, confirm bangun ngamuk lagi..Tp td tgh2 dia ngamuk tu aku suap dia Qaseh Junior ( alaa, yg madu dicampur dgn kurma dan mknn sunnah lain, ak pn xtahu sgt hehe ).. masa suap tu tgh2 nangis, masuk je madu dlm mlt senyap skjp.hihi..sbb dia mmg suka benda alah tu.Harapnya dh mkn madu tu dia akan tido lena, selsema dia kering..So bila dia lena, aku pn turut lena lah..hehehe..


So jom lah kita tdo sblm dia bangun lagi..hehe..

Eh2, lupa aku blm solat...Solat dulu sblm tido ye...


Sekian utk mlm ni..

Daripada mama anak sorg..

ni anak soleh amik gambar sendiri, masa bila dia amik pn aku xtahu..hahaha...
Gambar sekadar hiasan ye..

3 comments:

Mad Parihh said...

dah demam budak2 memang susah tido kan :)

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Bahasa Jerman..hahaha
Mana Arfan belaja tu?

Masya said...

LAMA X DTG SINI HEADER PUN DAH BERUBAH .... BDK KLU SELSEMA MMG TDO X LENA DIBUATNYA .. BARU NI SAYA CUBA CREAM TROPIKA ALHAMDULILLAH BGS JGK.. WLPUN ANK SY BUKAN BABY TP MCM SERASI DGN DIA... SBB CREAM TU LG SESUAI UTK BABY ... DIA X PANAS SGT...