Tabung

09 January 2015

Tido awal kembali

Arfan sejak masuk taska ni, dia dah tido awal malam2... Lepas Magrib mesti dah lentok..Tgh duduk layan henpon pon blh lena...Mcm tadi, tido meniarap smbil tangan tekup muka...Aku ingatkan dia saje2 buat meniarap gtu..Tak sangka plak sampai boleh tido lena...Arfan2..


Rutin dia dah berubah...Tak sama semasa duduk dengan pengasuh...Sebab kat taska masa tido telah ditetapkan dan hanya sekali sehari..Kalo kat umah pengasuh tu bila2 masa je blh tido, sbb tu kalo blk umah memang segar, tido pon lambat..Harapnya dia x buat peel mcm smlm la..Tak larat nak layan lagi..Maybe sebab penat main agaknya..Tahu jelah kalo dh ramai kawan kan..Ntah gaya mcm mana dia main dgn kwn2 tu..



Ada jugak terpikir nak spot check kat Taska time tengah hari, tp aku ni jenis ' takut org mengata' ... Nanti aku risau kalo aku buat2 cerewet, cikgu tak suka dan dia akan layan anak aku ala kadar..Sbb ak penah jadi cikgu Taska..Yang mana ibu bapa cerewet, memang ktorg x bape suka..hehe...Jahat kan? tp biasalah naluri remaja time tu..Sbb tu aku phm sgt kalo cikgu Taska Arfan tu berperangai mcm tu jugak..tapi mungkin zaman dh berubah. Cikgu2 dilatih untuk tidak membezakan antara budak2.. 


Tapi tadi aku ada sms cikgu tanya keadaan Arfan..Lama jugak baru cikgu balas...Gtau Arfan baik2 jer,,,Main dengan kawan2..Pagi tadi nangis sekejap je...Ye, memang gtu lah peel anak aku..Dia xkan nangis lama..Tambah2 kalo dh tgk ramai kawan...Hehehe...Alhamdulillah..Semoga Arfan sentiasa dirahmati dan dilindungi..


So skrg ni aku blh la senang lenang layan laptop sorg2..Kalo Arfan ada dia asyik kacau je..Aku xblh nak hadap laptop kang rosak laptop 'mahal' papa dia..Tak pasal2 papa dia mintak aku gantirugi plak..Hehehe...Laki aku ni selalu balik lewat..Aku bosan je mlm2..Adehh..Keje mcm dia, gtu lah...Tp mujur jugak balik mlm ni sbb gaji ada naik sikit..So blh tampung sikit yang mana x cukup tu..


Esok nak pegi lawat baby baru..Hehe..Tak sabarnya rasa..Pagi2 esok memang aku bersiap awal lah hehehe...Baby girl...Tunggu Acik dtg ye..Siaplah kamu kena gomol nanti...Kita tgk Arfan jeles ke x..Hehehe

3 comments:

Safirul Amar Azmi said...

Penat belajar dgn cikgu cun di taska tu mila...ermm mila...warna teks letak black solid..grey mcm tak berapa sesuai utk pembacaan sebab warna putih backgrounf

Mila Hilas said...

ok!! ots sy tukar kaler font ni tau..thanx atas nasihat hehe

Akif Imtiyaz said...

Penat main2 la kot sebab tu la tdo awal hehehe .........