Tabung

02 January 2015

100 hari

TV2.. 

Sekarang ni tgh layan cete tajuk kat atas tu.. 100 hari sebelum kematian...Katanya 100 hari sblm kematian, kita akan terasa getaran pd seluruh badan selepas waktu Asar..Getaran ni samada kita sedar ke tak terpulang pada izinNya...

Aku nak cete bukan pasal tanda2 nk mati sbnrnya...Aku nangis tadi..Aku benci btl lah kalo cete ada kaitan dengan budak2 kecik ni..Mudah sggh airmata nak mengalir..Aku duk terbyg kalau lah aku ngn anak aku org layan mcm tu..Sedihnye..Kita dh la org miskin lepas tu kena hina..bila adik beradik sendiri pn hina kita, mcm mn? Dgn anak lagi berdukung, konon nak p mtk tlg adik beradik, tp kena hina..Arhh xleh byg mcm mn..Bila tgk cete ni td, trs laju airmata aku keluar..mujur ada org yg tlg kan...trs benti airmata aku..


Berlagak btl bila dh jadi kaya kan? mcm duit blh masuk kubur..hmm

9 comments:

Yana Yani said...

pasal peringatan 100 hari sebelum kematian tu
bukan katanya lagi, memang betul
cuma yang beramal soleh aje perasan tanda tu

anyway saya nak p tengoklah cite yang dimaksudkan sekarang
salam maulidur rasul n selamat tahun baru 2015 =)

ros_reeza said...

Ros pun baru tahu tentang tana kematian ni secara detail dari ceramah yang Ros pergi dalam bulan lepas.. Allahuakbar, ..

Safirul Amar Azmi said...

Hidup kita ni jangan sombong..baik kaya, miskin, papa ..mati di lubang kubur yg sama juga...

Asha Lya said...

Duit kekayaan hnya pinjaman shj kan..klau lya msti mgalir juga air mata tgk crita ni

Mek Zumbie said...

hai hai hehehe..Nanti bagi tau pape yang awak nak dalam header yang awak nak sy design tu yer :)

Diana Rashid said...

Betul..kalau orang luar yang buat kita macam tu luka nya tak la dalam mana..nama pun orang luar..tapi bila adik beradik,darah daging sendiri yang buat..Ya Allah..memang luka nya tu tak terkira sakit nya..sampai mati pun belum tentu kita lupa..

Mar Mansor said...

Peringatan bersama kan.nanti kalo mama kaya jangan macam tu eh..hihi

Mad Parihh said...

kenapa perlu hina orang miskin . kesian la dia

Amanina Mads said...

kematian tiada siapa tahu bila tiba.. tak sempat nak tgk drama tu, agak sedih