Tabung

05 January 2015

Macam2 cerita nak cerita ( Tajuk telah ditukar. Sebelum ni Taska Baru )

Sedih plak rasa..Hati dah gembira bila dikhabarkan bonus akan masuk harini..Tp sejak 2,3 hari ni dikhabarkan lagi yg bonus  xmungkin masuk..Last2, btl memang x masuk pon..

Dah la tengah sengkek gila dah..Nak byr yuran Taska Arfan lagi..Pening ko tahu tak..Mana nak cekau..Nak pinjam2 ni aku malas, sebab nanti nak membayar nya susah plak..

Tapi mujur lah suami aku ada amik loan ASB tu dengan RHB..So , dh awal taun ni, memang bonus ASB dah masuk akaun la..Pagi2 tadi aku ajak laki aku p korek..Korg nak tahu? Daripada Putrajaya ni, aku pegi sampai Kajang dan Bangi tau..Semua tempat full house..Gila ah..Rupanya ramai yg sengkek..Ingatkan aku je.. Hahaha...Sampaikan Maybank kat Putrajaya ni, bank belum buka tapi orang dah penuh beratur kat luar..Gila dahsyat penangan ASB punya pasal..ASNB pon penuh..


Dengan parking nya takde, so aku ajak laki aku p Bangi..Kat Bangi pon boleh tahan jugak kat Maybank..sampai ke luar org beratur..MasyaAllah...Pusing2 situ cari parking, tapi takde..So aku terpaksa lah tunggu laki aku dalam kete je..Dia sorg je masuk bank..Lagi pun masa tu Arfan tido...Arfan aku bawak jugak sebab malas la nak hantar Taska selagi duit tak bayar..Macam malu lah kan..hehehe...

Alhamdulillah urusan dimudahkan...Laki aku kan bertongkat (OKU) so dia diberi kelonggaran lah...Tp xde lah masuk2 terus dapat..kena tunggu lah jugak tapi tak lama sangat..Yang xleh blah tu kan..tempat duduk dalam bank tu terhad...Tapi takde sekor ( sory ayat terkasar sbb kalo dorg manusia, ada sifat belas) pon yg sudi bagi tempat duduk untuk suami aku...Dorg boleh buat2 bodoh je, mcm x nampak..Laki aku cakap, kaki dia tu dh ketar2 menahan lenguh dan sakit kaki sebab berdiri lama...Aku xphm la manusia2 dlm bank tu hati batu ke apa...Aduhai..Manusia ni kalo x duduk kat tempat kita, memang susah nak paham..

Mujur lah pegawai bank tu sudi amik no husband aku untuk dicepatkan..padan muka pada manusia2 yg hati batu tu..So bila dh siap amik duit tu, ktorg p makan...AKu ni dh tahap kebulur dah..korg bayang la daripada pagi pukul 9 tu pegi bank, sampai siap pukul 12 kot..baru jumpa makanan..Hehehe...Tapi pegi kedai, makan roti canai 0 jer...So skrg ni ( jam 4.25ptg ) dah lapar balik..Hehehe....


Wah, mukadimah aku panjangnya...Hahaha...cete pasal tajuk blm masuk lagi...Ekekeke...

Ok2 berbalik pada tajuk...So arini aku tak jadi la hantar Arfan p Taska Si Comel lagi sebab papa dia amik MC...Mula2 memang papa dia  xmo jaga...Tapi aku paksa.Hahaha..Lagi pon 3 jam lebih je pon..Alang2 kan..Malas la aku nak bwk p taska..So tunggu esok la..Kita tgk mcm mn reaksi Arfan pegi tempat baru...Hehe...Harapnya dia ok lah...


Aku dh byr yuran pendaftaran tadi..Lega sikit...Yuran bulanan aku mintak bayar ujung bulan time gaji nanti..Hehehe...Tadi masa p byr tu aku ajak kwn aku temankan...Masa tengah2 byr tu tetiba cikgu tengah menjerit marahkan budak, kwn aku tu terkejut la weh.Hehe..Yelah kwn aku xde anak lagi..Dia xtahu keadaan Taska memang mcm tu lah..Tambah2 plak cikgu yg jaga seme muda2, dorg xde anak lagi..so perasaan kasih pada budak tu x menebal sangat..Dorg keje sebab untuk dapat gaji je ( Aku agak la, sbb dlu ak pn penah jdi cikgu taska, hehehe ).. So aku harap, anak aku blh hadap la dengar sore2 lantang cikgu tu...Tp anak aku tak blh kalo org sore lantang2 ni, nanti dia pon lawan balik org tu mrh..dia x suka org yg jenis menjerit2 ni..nanti dia p pukul ( sebab marah org tu marah, phm x? ) Aku tahu, sebab dia anak aku..Aku dan suami selalu kena cepuk sebab kalo aku borak dengan suami kan, kalo tinggi sikit suara je pon dia mrh...Kalo aku gelak kuat sikit pon dia ingat aku mrh, so dia dtg la pukul..Adoiiii..Garang sungguh Arfan ni..Hahaha..Kalo depan dia memang kena cakap baik2 je...AKu ngn suami memang dh biasa da kena lempang ke kena cubit ke...Hahahaha ...Sedar memang silap sendiri...Depan anak xblh nak tunjuk marah2..


Syukur..Mujur ada rezeki duit ASB tu...Kalo takde, aku xtahu la mane aku nak mintak weh..Duit TH aku bulan2 potong gaji tapi sbb tiap2 bulan jugak p korek, so x sempat dia nak berkembang..Hehehe... 

Akhir bulan ni roadtax Alza dh tamat..Pakai duit byk lagi....Arapnya ada lah rezeki lain untuk roadtax tu...Hehehe....Sedih btl bila pk duit ni..keluar mcm air..tp nak masuk balik tu lembap mcm kura2..ekekekke...


Bulan 3 plak roadtax viva..hehehe..Dah tu viva tu nak kena baiki laki timing belt lah, mounting belt lah...aku xtahu sangat..aku dgr org bengkel tu ckp je...melayang lagi akur asa dlm 5ratus...Hmmm..usaha jelah cri duit...Harapnya dtg lah duit tu dengan riang ria kepadaku..hehehehe

6 comments:

Safirul Amar Azmi said...

apa la eh...takde timbang rasa..sabar la ye mila...ermm untung la ada asb ..nampak tak pelaburan ni? hasil titik peluh simpan bulan2x..nampak macam susah nak bayar bulan2x...

hehe

anamizu said...

hurmm mmg x ramai yg prihatin pd golongan yg memerlukan. sipbaik ada ASB kan blh gak korek2 time sesak hehe

ana dah pos dah telekung & tasbih. moga2 slmt sampailah nanti :)

danish aurora said...

salam singgah sis

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
iols pun samaaaaaalaaaaaaa
duit oooooooo duit he3

Nurul Faiz said...

uwaaa... syoknya ada ASB. CF ni harap je ada akaun tapi susah sgt nak menyimpan. Huhu. Kita pon frust bonus tak masuk. Huhuhu.

mama 3farhanah said...

Duit sekarang ni nilainya kecik jer..
Cepat jer habis