Tabung

29 September 2014

Bosan tengok org yg mengeluh

Maaf lah kalo ape yg aku kata ni akan mengguris hati yg mana terasa tu..Niat aku bukan nak mengata atau mencemuh..Cuma rasa annoying apa bila asyik itu je yg dibicarakan....Ni berkenaan dgn rakan FB bukan rakan Blog....

Blh dikatakan Setiap hari aku membacanya..Luahan seorang ibu yg terpaksa bekerja..Kalaulah blh duduk dirumah, kalau lah boleh menjaga anak sndiri, kalaulah duit boleh dtg bergolek..Itu semua hanya KALAULAH...AKu bosan la ari2 nak kne baca status ko mcm tu..Seme org ada impian mcm ko nak..Sape xnak jaga anak sendiri 24jam..tapi xdelah tetiap hari nak update meroyan bagai tu...Ko langsung x ikhlas nak buat keje ko..Kalo keje lebih sikit ko update status kat FB..Kang kalo kena tatatertib ke ape ke...salahkan majikan plak x sporting ke ape...Dulu sblm dpt keje, bukan main janji setia dengan keje..Dh dpt keje mcm ni plak respon...Aduhai..Manusia ni kan..xpenah puas dgn apa yg dia ada..

Kang kalo tetibe di tarik nikmat bekerja tu meroyan plak kenapa aku xde keje, kenapa aku pyh nak dapat keje..Bingit la...Ad jugak nanti org2 mcm ni aku unfriend kat fb..Aduhai..Serabut la...Aku pn ada jugak mslh tp xde lah tetiap hari nak update kat fb tu..Ko x segan ke nak cete seme isi hati ko kat ctu?? seluruh dunia kot boleh baca..Dah2 la..jadilah org lebih matang sbb ko pn lebih tua kot...Jadi pegawai lagi..Takkan xleh beza yg mn blh kongsi, yg mn perlu diprivate kan?? Pikir lah..Jangan sampai org naik meluat dan menyampah dengan ko..

6 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

mmg ada manusia mcm tu..

izzeyda said...

kita sedih ke meroyan ke simpan je sengsorang.. bukan semua orang nak baca status macam tuh.. tak pernah nak share yang tak best kat FB atau blog..buat semak ja..

Unknown said...

bahaya kalau asyik guna perkataan kalau dalam kehidupan. moga orang yg selalu mengeluh tu diberi hidayah. kita yg tengok pon rimas :)

Unknown said...

yee kdg2 dok pelik lah dorang ni setiap sejam boleh update..
dah tak xade keja gamaknye

FarahFerraDotCom said...

hehehe..betul tue..lagi satu yg suka invite main game..lagi annoying..rasa nk unfriend jer..=D

Jari Manis said...

dia menagih perhatian org tu