Tabung

29 September 2014

Aku dh muak





Ni bukan kisah aku.....Tapi ape pon2, ayat dlm gambar tu ditujukan kepada semua termasuk aku...
AKu xtahu nak luahkan mcm mn lagi...Kadang dtg bosan aku dengan mslh dia..AKu bukan bosan dgn dia.Tapi bosan dengan karenah suami dia...Kesian kawan aku..Perlu ke takutkan kepada suami mcm tu sekali..Takut biar berpada2 org kata..Ni smpi langsung xblh nak bagi cdgn ape2..Kena ikut je kata2 suami tu walaupon benda tu ntah pape...

Si isteri gaji dh tinggal x smpi 2 ratus...Tapi disuruhnya buat loan lagi....Bila aku utarakan cadangan, minta kwn aku gtau je suami dia yg dia dh xblh nk buat loan..dh lebih 60%, dah xblh nak lulus..Kwn aku takut..AKu xphm istilah takut dia tu...Pelik pn ada..Ape yg dia nak takut...Bukan dia yg meluluskan loan tu sendiri..Dh tentu2 melibatkan banyak pihak...Dia blh alasan yg paling kukuh dh kat ctu..Takkan si suami nak marah jugak..Aku xphm la.ketakutan ape yg kwn aku ni alami....

Yg lagi buat aku xphm....AKu suh dia buat mcm tu tp dia kata dia jahat sbb nak tipu suami..aduhai....parah btl kwn aku ni.....Ntah mana dtg jahat pn aku xtahu..habis tu hidup ko yg asyik kena psiko tu , ko x rasa jahat ke??? Dh2 la ko nak buat baik...Laki ko ngan bini pertama dia suka2 ko plak merana..

Memang dia cuba utk minta cerai tapi dia risau kalau proses tu amik masa yg lama..Dan dlm masa proses tu, dia takut suami dia buat hal,paling dia takut kalo suami dia bunuh dia...Hmm...Laki dia mmg gila..tak mustahil kot dia akn buat mcm tu..Tapi smpi bila kwn aku ni nak hidup dgn org gila mcm tu...Kdg2 tetibe dtg peel nak psiko bini, pdhl bini xde buat slh langsung.mentang2 ada bini lain, so senang2 la dia tglkan yg ni..pegi kat sn..patut la nak sgt idup umah dekat2 antara madu tu...

Kalo aku nk membebel byk sgt kot..Tak larat nak luah dah..Ni aku rasa aku dh xmampu nak bendung..aku rasa aku perlu luah jugak...Aku sakit ati!!!!!!!!!!!! tetibe ak plak yg berangin.. huhuhu..Napelah aku terbabit sm dlm mslh ni.. :-(

12 comments:

Safirul Amar Azmi said...

Lelaki tu pandai cari masalah..biar dia yg tanggung...kenapa nk kena bebankan wife dia lagi..bawa lah pergi berubat ..takut2..

Hikayat Seorang Budak said...

kesian kat kawan kak mila tu. tapi tula sampai kena psiko mcm tu sekali. moga Allah mudahkan urusan dia.

hidayu ayumie said...

ish mcm2 kes skrg ni... takott pulak
mintak dijaohkan semuanye

Iryns Ahmad said...

hurm..si isteri jgn paksa diri...steady je apa yg kita ada :)

Yumida Huda said...

menyeramkan. moga diberi jalan buat si isteri. moga si suami diberi hidayah n kesedaran

Cik Nadyya said...

alamak. kite da bayangkan.. ishh merana.. ishhh laki cmtuu.. eee xthu nk ckp cmne.. smoga kwn akak dipermudahkan laa..

ros_reeza said...

Kesian kat kawan tu. Tapi, takde sape yang boleh tolong dia kalau dia berfikiran begitu. Serba salah jadinya.

nor hidayah mohd nor said...

tula, kalau senang berbincang, insyaAllah boleh setel. Tapi depends on sikap individu masing2 la. harap2 boleh setel je.

kakyon said...

kesiannya dia.mesti hidupnya tak tenteram. tapi nak buat camne..dia sendiri meletakkan dirinya dalam situasi begitu. memancung atau dipancung!

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

kesian kat kawan awak..tumpang simpati dgn nasih yg menimpa dia..semoga dia tabah!

Mila Hilas said...

mungkin dulu dia yg degil walaupon dh tahu pangai laki tu gila sikit,tp xsangka dh kwen pn masih pangai lm, langsung xde perubahan..terlajak perahu dh ni skrg dh xblh undur dh

Jari Manis said...

simpati sgt pada org tu...dapat suami yg begitu...nampaknya mesti dia byk bersabar kan