Tabung

17 September 2014

Nasi dagang dari kampung

Wah tajuk, glam sgt..hehe..Alkisahnya kakak aku blk kg Sabtu lepas, so ptg tadi bru smpi sini..Sempena cuti skolah kan, bwk lah anak2 dia jumpa atok nenek...So dh alang2 dia kat kampung tu kan, mak aku mcm2 la penuhi kehendak anak yg jrg skali blh blk kg ni..Pagi td dibuatnya nasi dagang..Padahal biasa nasi dagang ni ma aku buat time raya jer.hehe.. Aku n sibling yg duk area2 cni ape lagi, order lah suh kakak aku bwk balik sikit nasi dagang tu..Mula2 aku mcm x jd pegi umah kakak aku sbb yelah jauh gak la..sbb ak sensorg..susah dgn Arfan tu sb dia xnak duduk atas kusyen, nak duk sblh ku jer..mujur Alza ada sblh tapak ltk tgn kt pemandu, so Arfan suka la duk atas tu..

Then akak aku wasap mtk dtg jugak sbb ma aku ad kirimkan keropok keping dan jugak roti ikan frozen..roti ikan ni makcik aku yg buatkan..dia mmg buat niaga roti tu..so ak pn dgn gigih nye pegi lah td lps blk keje trs pecut pegi Taman Gadong, Labu...dh la jem dkt dengkil tu adoiyaiii..penat tau.dh la Arfan nak merapat je, xnk lgsg duk atas kerusi sblh ak tu..siap bergaduh la dlm kete tu hehehe..gaduh2 manja je pon..


So inilah rupa nasi dagang ma aku buat tu..perghh memang marveles lah..dh lama x rasa nasi dagang sesedap ni..kat sini bapak la susah nk cri yg sdp..Nyampah tau..so dpt la td mkn 2 pinggan..hikhik...takpelah utk sehari ni ak mkn byk ekekeke..

Td balik otw anak plak nk tdo..dh terpaksa sebelah drive sblh menyusu...mujur la dh lena, aku ltk sblh..fuhhh nikmat je rasa dpt drive tanpa pangku dia.hahaha..baru blh pecut..kiki..Bukan pe pmpuan drivw mlm2 kn x elok..hehehe...Kol 11 jap td bru smpi umah..Dh la dgn hazab skt perut masa otw tu..aku rasa  mcm nak berak kt dlm kete tu jugak..Korg xtahu ak ni bkn main berdoa lg tau jgn bg ak berak dlm tu..gile kau..tetibe nak berak cair plak.haha.. mujur la Tuhan makbul doa ak weh..kalo x, merasa la kete ak bau 'nyaman' hahaha...ish..mcm pengotor plak ckp psl ni.hahahha..

Oklah, laki aku dh blk keje..till end..daa

20 comments:

Tunsha Ayunie said...

tetiba rasa nak makan nasi dagang bila baca entri ni... feveret sangat nasi dagang tu....

Unknown said...

Saya dah lama tak makan nasik dagang..rasateringin pulak..kalau buat sendiri mungkin tak sama dengan yang kedai punya..hheh

mila said...

sya n kak diana : x pegnen kan? hikhik kalo x tpaksa la g cri jgk nasi dagang ni..kihkih

Ayu said...

fuhh!seb baik sy memang bermastautin di Kerteh,Tganu...esok pagi bleh pegi carik..hihihihi

Mardiah Diana said...

Assslamualaikum dan salam singgah pagi dear...wahh...sedapnya nasi dagang....Diana jarang makan nasi dagang ni....hehe

PCL said...

nasi dangang mesti ada ikan tongkol kan, pcl suka tu...

bahayanya memandu dlm keadaan mcm tu ? ada budak lg tu...

Asha Lya said...

X prnh plak lgi lya merasa nnt nak usha resepinya

norhasnizakhalid said...

mama beberapa kali je makan nasi dagang seumur hidup...hihi

NrlAidaHml said...

Aduyaii..sedapnyaa..akak kalau makan kuah tu kasi banjir..lebih nikmat...hihihi..dapat jugak merasa air tangan mak kan walaupun jauh..hehee

sitirohaida said...

mables,memang pebret nie nasi dagang..

Anonymous said...

tau tak,, kite x pernah lagi makan nasi dagang... huhu

Mar Mansor said...

sedapnyer nasi dagang..suka3..
dah cite bab makan pastu cite bab 'membuang' pulok

FarahFerraDotCom said...

farah pun dah lama tak makan nasi dagang.. tengah nie mengidam terus..ahaaa

nuyui a.k.a miss YUI said...

lama tak pekena ni..

Unknown said...

dah lama x mkn nasi dagang. selalunya klu saya balik kelantan mesti singgah kat pulau melaka tuk beli bers nasi dagang

Fiza Rahman said...

Sedapnya nasi dagang. Dah lama tak makan.

Unknown said...

dulu xmakan pon nasi dagang... sejak kawen dgn orang pantai timur ni dah pandai makan dah.. tapi kalau pure kelantan mmg xleh masuk sebab manis.. heeee

irrayyan said...

hehe seronok je baca...nasi dagang lamanya tak makan...irrayyan.com

Unknown said...

sy macam tak pernah makan nasi dagang. hehe

drshikinzainal @ ekin said...

Sekarang dah tak minat sangat nasi dagang..Since morning sickness anak first..tahun 2009.