Tabung

14 September 2014

No. 2 ??

Apa lah no.2 tu kan?? Anak no.2 ? bukan2...ak anak no.7.. Apa?? Arfan nak dapat adik ke? Hahahaha yg tu lagi bukan...Entry ni bukan pasal aku atau anak aku...Hehe..Ni cete pasal org lain..Tak kisah pasal sape2 pon...Ni bukan kes tolak rezeki yer...Jgn cakap pasal rezeki tau..Ni cume pendapat aku jer..Yelah masing2 ad pendapat sendiri..Hehehe...

Macam aku...Kalo org tanya, ble nak tambah no.2? Oh no...Anak aku baru 17bulan..Masih terlalu awal..Aku pon x sedia..Dari semua segi lom sedia...Paling aku x bersedia kalo2 ak kurang kasih syg pd Arfan..Korg tahu kan, cmne syg nye ak kat Arfan...(Mcm lah anak next2 tu aku xsyg).. Bukan gtu..Arfan kan anak sulong, ak nak dia rasa kasih syg aku lebih sikit..Lagi pun ak mcm x sanggup tgk Arfan yg cerdik pandai tu nnti tersisih...Kalo dia dh besar mcm 3tahun lbh dan ke atas xpelah..Dh wajib kongsi kasih syg, sng pn sng utk ak mtk tlg dia.hehehe..Ni kalo kecik2 ak nk mtk tlg pn dia masih x phm sgt walaupon dia dh tahu serba sikit kalo aku mtk tlg buat ape2...Dia bukan pandai dan bijak sangat.. ( Takpelah puji anak sndiri, jgn ada yg rasa annoying ye )

Kisahnya ape tau...Aku tgk ramai rakan fb ak yg baru je melahirkan anak, tup2 eh ada lagi hehehe..anak berjalan pon blm lagi...Bagi aku, mcm ak xleh nk trm..Hahahaha...AKu ni sibuk jekan...mcm la dorg mtk duit ak nak jaga anak, beli pampers bagai..kihkih...Ni bukan kes duit tau..Tapi lebih kepada perhatian maksud aku..Kesian kat anak tu..Tu jer. Sepatutnya time dia nak bjln dia nak perhatian kita lebih, tp sbb kite dh mabuk2, x pn dh sarat, xpon dh sibuk dgn baby baru, x ke ctu kite xde masa utk dia..Tp maybe tu perasaan aku jelh.Mungkin org lain ad pendapat sendiri..Takpe2..Aku xkisah..Jgn kondem plak aku punya pendapat ni..

AKu pon xtahu kenapa perasaan sayang ak melebih2 kat anak sulong ni.Hahaha...Memang ak pk, umo ak dh hampir 3 series kan..Ada yg buat alasan sbb umo..Konon sblm umo sekian2 nak stop beranak...Kalo nk dpt, mesti dpt jugak...kan?? Yelah konon jugak nanti umo 50 anak masih skolah..xmo mcm tu..Tapi kalo dh rezeki ko tetibe umo 40 beranak lg acaner? hehehe..nak bg alasan ape plak time tu? Kihkih..Umo memang ak pk jugak sbnrnya..tp perasaan syg tu mengatasi...Takpelah..Aku dh janji dgn Arfan 2hari lepas..Umo dia 3tahun bru aku nak bg dia adik..Kihkih...lucu tak buat janji dgn anak mcm tu? Hahaha...Ada x org buat??Takpelah, ak buat...InsyaAllah......

anak soleh hamba ni..Love u dunia akhirat syg!!



10 comments:

norhasnizakhalid said...

anak mama sendiri beza 6 tahun.. hihi

Tunsha Ayunie said...

manjakan arfan pepuas dulu, sebab anak2 kecik ni lebih cepat terasa... sha dengan adik beradik semua beza 2 tahun kecuali yang bongsu tu, ter-accident... hihi

Asha Lya said...

X lma pun kan 3 thn tu sis

Tengkubutang said...

heee.. kalau dah rezeki.. terima jelah.. hihihihi..

Ayu said...

Saya pun sis sama...org dok tanya la bila nak dpt no.2, hehe...sbb anak skrg dh umo 5tahun.Tapi yelah,siapalah kita nak tentukan bila kita nak dpt rezeki kan?saya terima je apa yang Allah plan utk saya.. :) dalam masa yg sama usaha tetap usaha. :) sy follow sini ye..

www.yayansmum.com

Admin Miss Eiva said...

As Salam, ololo comel nya ;)
Blog ini juga sgt2 comel geram kita tgk hehe..

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan singgah malam di sini...comelnya Arfan....

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan singgah malam di sini...comelnya Arfan....

Unknown said...

amboi kecik2 da pandai.. hope besar jadi anak yg soleh.. hehe.
sama laa beza adk bradik eda sume jauh2 jarak 4, 5 tahun...

drshikinzainal @ ekin said...

Takpe mama.
Takperlu nak ikut cakap orang dalam hal macam ni.
Bukan dorang yang nak jaga anak kita pun or nak suap nasi kat amak kita, kan?