Tabung

23 September 2014

Bila anak kena gigit

Nampak tak tu nyamuk yg dh mampos ak kerjakan..sakit btl hati aku nyamuk ni gigit anak aku sampai 4,5 tempat malam ni..Tak sangka aku umah ad nyamuk sebab umah ak ni tgkat 14..Takpernah plak terserempak dgn ak nyamuk ni..Pandai btl dia pilih mangsa.Patut lah pagi2 je anak aku bangun mesti ada biji merah..dh la setiap hari ad je yg baru..ak ni duk pk serangga semut ke ape yg ggt..dajal btl nyamuk ni..mampos ko aku picit2..

Patut anak aku bangun td.pdhl dia baru je tdo.rupanya sbb kne gigit banyak tmpt dgn nyamuk ni..Mula2 tak sedar jgk ad nyamuk sbb tdo dlm gelap..ttbe anak aku duk menggaru mcm x hingat,kejap kt tinge,kejap kat tgn, kejap kat kaki..haih.ni xblh jd..aku bangun buka lampu, tgk2 ad nyamuk tgk terbang..ak mmg kejar la nyamuk tu..mujur dapat.puas hati..kalo x dpt, mmg ak xdpt tdo la mlm ni sbb geram.. terus aku p amik minyak TYT sapu kat gigitan tu..

Aduhai anak.kesian awk..mlm2 kne gigit tp Mama xpnh nak perasan.Malam ni baru ku tahu rupanya umah aku ada nyamuk..dari mana dtg nyamuk ni? takde tmpt bertakung pon..nyamuk dh pndi naik lif skrg...dh xslmt..kne beli gelang halang nyamuk la gni utk Arfan... bahaya2!!!.

9 comments:

intanfirdaus247 said...

Salam cammy..kesiannya ...geram kan kalau tgk nyamuk..haha nyamuk pandai naik lift p tingkat 14..apapun ati ati ya.....

Marou Apple Hijau said...

Jangan lupa pasang ubat nyamuk jenis bukan asap. Nyamuk sekrang dah pandai terbang tinggi

TunSha Ayunie said...

kalau dah sayang anak, nyamuk gigit anak kita pun rasa geram ye kak mila... haha...

padan muka nyamuk tu..

hidayu ayumie said...

amboii kejar nyamok dah mcam kjar penjenayah ye.. ase nyamok pon da pandai gune lif lah naik smapi tingkat 14 tuu

Asha Lya said...

Lgi bahaya klau nyamuk aedes kna hati2 sis

Karya Mahirah said...

Alahai.. kesiannya si anak.. geram tul klu nyamuk singgah..

adaa said...

Hehe baca pon leh tau geram btol awk kat nyamuk tu haha mau taknye kan..adaa geram2 gak..tapi kalo dpt kat mak mertua..di'hunting' nye nyamuk tu sampai dapat..lg dasyat haha

Www . adaa-inspiration.com

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Saya tidur sama-sama anak tapi anak je kene gigit nyamuk. Saya tak kena.
Maybe nyamuk suka sebab kulit dorang kan lebih lembut.semang nak 'injek'.

sha dhira said...

Tinggi2 pun nyamuk boleh terbang naik ye... alahai..