Tabung

21 September 2014

Kisah hari ini

Jam 7.30pagi td terima call dri kwn (exhousemate zmn bujang) aku..Dia baru kawen minggu lepas..Dia ajak aku temankan dia p basuh umah sewa baru dia..Husband dia keje katanya..Dia siap ckp lagi ajak teman je bukan nak mtk tlg buat ape2 hehehe.. nak tergelak aku dgr..Mcm la ak nak kata ape2 klo dia nak suh ak tlg pon..cme tu lah si kecik ad kan.. nak tlg xtahu lah tu cmne...

Mujur lps kwn ak kol, Arfan bangun..Terus ak ajak Arfan mandi dan siap2 terus...Dia kalo dh masuk bilik air mmg lama..suka main2 dlu..nak keluar tu ada adegan2 nangis dlu lah.huhu..oh sblm mandi tu ak ajk Arfan sarapan dulu..minum air cicah biskit dan roti jer.hehe..

Dlm 1030, kwn aku dtg bwk p Kajang..Sblm g umah dia, singgah bli brg2 utk basuh umah dlu.Aku bwk si kecik sekali sbb nya suami ak pn keje arini.. kalo x keje pn, ak x yakin dia blh jaga Arfan hehehe..Blh tahan penat jgk lah nak naik umh sewa kwn aku ni...takde lift..dh la duk tgkt 4.. hahaha..sbr jelh..tp ok lah kn.bru kwen.ssh nak dpt umh sewa..yg ad ni pn kira syukur da..kesian dia kalo x tpaksa berjauhan dgn suami..ape guna kwen kn klo duk umh asing2 hehe..

Tadi sempat sapu, mop basuh sikit2 jer..umah tu kecik jer..tp yg paling xtahan toilet dan bilik air dia..adoi lah pdhl bdk sblm tu yg ddk pmpuan tp gaya mcm xddk setahun dua tahun.tak tahu mcm mn dorg ddk sblm ni..tergamak dia dduk dgn keadaan toilet gtu..geli weh..kesian kwn ak nak kne cuci beria sgt..lantai umah tu ad tikar getah, so kne sapu dan mop je. xblh nak basuh simbah air bagai..dgn sofa,meja mkn budak sblm ni blm angkut lg..mmg x selesa btl nk ngemas brg kalo brg lama msh kt ctu..

Anak aku pn sibuk jugak dia nak tlg..kiki...comel je tgk..dgn gigih dia nak mop..walaupon mop x buka plastik pn lg..ke hulu hilir bwk batang mop tu..
ak nak amik mop tu tapi dia xnak kasi..mmg aku tak leh tlg pape pn.tlg tgk jer.kikiki..kesian kwn ak buat keje sorg2.. tp basuh toilet dia x sanggup..dia suh husband dia buatkan blk keje nt..hahaha..ak pn tgk xlalu apetah lg nk cuci.
Maafkan aku yer..tetiba harini rsa nak selpie2 plak...kikiki... ( lenovo A889 aje ku pakai )..tgk lah si anak jantan tu..seme brg dia nak pegang.dan kalo nak tahu, dia mmg suka dgn skop sampah tu..aduhai...xbg pgg, ngamuk2.. nth tiru pangai sape ni..hihi..nt nak kne tya ma aku lah, ak dlu2 kecik suka ngamuk ke x..hahaha..


Pukul 3 ptg dh smpi umah..td waktu sggh makan kat kedai,dia ngamuk2 plak..xde lah ngamuk mana pon..cme nak mkn sndiri, xnak ak suapkan (klo kt umh mmg sll mkn sndiri )..so dgr lah 1 kdi tu suara dia je..hehe..pastu yg kesiannya..lauk daging kicap yg ak amik tu pedas..tp dia dlm duk pedas tu makan jugak..mmg keturunan ske mkn pedas la budak ni..kiki..yelah dri dlm prt dh belaja mkn pedas kan...tp tulah smbil2 tu selang seli dgn air masak.hehe.geli hati tgk dia...kesian pn ada..

siap je mkn, masuk kete ngamuk lagi skali nak main petik mcm2.. nak tekan viper la, lampu emergency lah, ekon lah mcm2 butang lah..aku ni x selesa dlm kete org..tkt org xsuka ka ..pastu kwn ak tegur Arfan tp suara tertinggi la sikit, trs Arfan menikus dia ingat kwn ak mrh dia..trs nyusu then lena..fuuuhh..lega aku..smpi umah pn dia tido..Petang td bgn kol 6lbh..memang lama sgt lah dia tdo..hehehe..sedap ak lyn movie yg husbanf ak donlod..kikikii..

skrg ni bru pas tidokan dia..so siaplah 1 entry diary arini..legaaaa...td draf sekejap sambung sikit smpilah skrg...Alhamdulillah masih bernafas sehingga skrg..katakan kalo ttbe korg dgr ak dh xde kan? tlg sedekahkan Alfatihah yer..mn tahu doa korg blh kurangkan seksa ak di sn..insyaAllah.

Esok keje weh...skrg ni ak ad xtvt bru time rehat..Pegi GYM.. hehe..

8 comments:

TunSha Ayunie said...

rajin arfan.... hahhaa... comey plak tu... sama2 dengan kak mila, comeyyy je muka... macam adik beradik dah dengan arfan...

Norhasniza Khalid said...

ish pn mila oi.. ayat terakhir tu tak mahu le cakap gitu.... sayu pulak dengar

Amy J said...

alolo...tomeinya Arfan. hehehe... masa kecik2 la kena ajar kan... ha, kan dah penat..

budak said...

terer r arfan kecik2 dah makan daging masak kicap. hehe. arfan tu dah macam adik kak mila je tengok. mak dia awet muda ye. :)

mOoN IzzaN said...

rajinnya dik.. ahaha.. comel je pegang mop tu..

siti alfakhishah aman said...

hmm nape cakap mcm tu.. doa yg baik2 ye..

haha.. nengok perangai anak.. mesti nak kaitkan dengan diri sendiri eh..

acik idah said...

Hehehe... rajinnya dia tolong ibunya mengemop... :) comelll jerrk...

Rrsya Eyrdina said...

Kalau harga header ikut kreatif/design lah :)