Tabung

26 September 2014

2 dalam 1

Slmt petang kawan2...Harini aku kuar makan kat Anjung...Konon pg td niatnya nak g gym..Last2 xde geng so xjadi le aku pegi gym...So jom lah kita pegi menggemukkan diri..Makan ciken cop...Mls mkn nasi sbb bajet mlm ni mesti makan nasi jugak...Ak ni memang xblh kalo tgk laki aku mkn, drp yg xnak mkn kalo tgk dia mkn tetiba rasa sedap..rsa meleleh2 airliur..Hehe..Ada tak korg mcm ak? Mudah tergoda..

Kalo sape duk Putrajaya mesti tahu kat mana Anjung ni...Ada mcm2 kat ctu...Ada Tabung Haji, Bank Islam, Kedai Waffle, jagung, Kedai baju2,Jubah2 , Jamu2 dan macam2 lagi r...Budak2 ni rajin sikit arini ajak aku pegi sana..Kalo hari biasa, mls yang amat dorg ni nak pegi hehehe..

Kalo dh ari Jumaat tu memang la rehat pannnnnjang kan, so mmg byk la jualan kat area2 pejabat Kerajaan tu...Sebab tu aku malas nak pegi tempat2 gtu..Iman ak x kuat..Kalo ada duit dlm purse, memang cpt je tangan tu memilih nak itu ini..Adoii..Pening pale tau..Kang xsmpi ujg bulan menggagau cari duit celah2 purse.Hahahaha..Dh biasa da..ekekeke..Niat di hati memang dh lama nak belikan Arfan kasut / selipar. Dia kan skrg nak berjalan je, xnak da aku dukung ( Tp kadang2, aku letak dlm stroller je kalo nk cepat)..Kesian aku tengok dia, nak g dekat pon kena pakai kasut sbb nya sandal yg aku beli time raya aritu dh tertetas jahitannya..Masih blh pakai, tp mata aku ni lah rasa sakit plak tgk dia pakai dgn jahitan xde gtu..Kalo org tgk pn mesti pk, mak jenis ape pakaikan anak selipar x siap tu kan? Hehehe...So dh alang2 aku lalu dpn gerai yg jual kasut tadi, mujur lah ada yg berkenan..Takpelah murah je pn..Alaaa kasut basahan je kn, nak beli mahal2 buat ape..Lagi pn ak rasa kasut murah lebih tahan drp kasut tau...Kasut raya Arfan tu agak mahal la bagi aku RM60 tapi baru 2x pakai jahitan dh tertetas...Entah bila nk bwk p jumpa doktor kasut nak baiki jahitan tu..Kasut masih elok cntk lagi..Gerammmm je rasa..

So ini lah selipar dan kasut yg aku beli tadi..Hehehe..cantik tak wehh?? Mula2 nak beli yg merah tu kaler biru, tp size xde..So amik jelah warna merah pon, cun jugak kn?? Dlm duk belek2 tu jumpa plak selipar ben 10..Eh terbekenan lah plak...comey je tgk,kiut je sbb kecik kan..hehe.tapi aku xtahu la kaki Arfan kecik ke besar..X ukur plak tapak dia size apa...Aku agak2 je ni..Akk tu kata kalo slh size, minggu dpn dtg la tukar
 ( Kalo aku rajin la nak pegi sn balik ) comey kan? kn?? hehehe.. Arfan tak penah pakai selipar yg kena  sepit kat ibu jari tu ( Ben 10 ), so arini aku nak try bg dia pakai, tgk dia reti x jln pakai kasut tu..Mujur ada getah blkg tu so susah la nak tercabut pon..Hikhikhik..mesti comey je Arfan pakai ( Tgh bygkan ni..hehehe )


Ni plak masa otw nak balik ke opis tu dlm deretan gerai tu, singgah kat tempat baju...Dapat la 2 helai..Murah je ni..Kain dia sedap, sejuk je..x keras..2 helai rm10 je tau..Nak buat basahan..walaupon Arfan dh ada byk baju basahan..Yg xde suar basahan..Tp budak laki ni memang susah la nk cri suar basahan..Sll jumpa suar budak pmpuan byk la..Geram je rasa...Kalo nk seluar kena beli yg 1 set, xpon seluar jean..Adoii..Mls betul...

Homey x?hehe


Ok2.. pasal benda ni lah sbnrnya yg buatkan tajuk entry aku jadi 2 in 1 tu....Sbnrnya nak tls pasal benda ni semalam lagi tau..Tp kebetulan plak anak aku terjaga dari tido..Alang2 dh nyusukan dia, ngn aku2 skali tertido hahaha.. Bila dh uplod pic kat atas tu, baru teringat kes smlm blm update lagi, so terjadi lah entry ni 2 kisah dlm 1 entry..Hehehe...

Susah la weh nak menten PV ni...Aku x phm cmne org lain dpt PV sehari puluh2 ribu..AK nak dpt 2ratus pon bkn main susah tau...memang la skrg ni dh capai angka tu tp tu lah..Kalo aku x update sehari, memang menurun terus...Dh elok2 dpt 3 ratus lebih...tup2 eosknya dh jadi 2ratus lebih..Huhuhu...Aku rasa aku BW tetiap hari da ni..kalo aku x BW ak xtahu la merudum ke angka bape je PV aku..huhu...

Kena usaha lagi..Takpe2..lagi pn baru setahun ni aku aktif, so blh la aku bangga dgn pencapaian aku ni..Takpelah, jgn giveup ye..Bukan senang nak senang kan?? hehehe...

Terima kasih kepada yg sll sudi tglkan komen, dan singgah kat blog aku ni..Aku sentiasa menanti komen2 anda...ekekeke...poyo je kn? Ahaks... (Jgn lupa kalo dh singgah tu, klik la IKLAN NUFFNANG skali ye..) hahahaha PAKSAAN ni... :-p


8 comments:

izzeyda said...

Ok laa tu, shopping sakan.. haa memang mahal kasut budak harga sampai rm60, tapi kualiti kureng..samalah tak update shari PV jatuh menjunam..

hidayu ayumie said...

shoping sakan..
ok lah tu ade pncapaian..
dulu ayu menulis pon suke2 je xmo bagi orang bace..
baru nk aktif sebulan dua nia..
pape pon tahniah
smoga usaha tercpai

Cik Aann said...

bestnye boleh shopping..
Saya gaji tak masuk lagi niii..huhu harap2 esok dh dpt gaji..
boleh la jalan2..huhuh

Amanina Mads said...

kadang2 bila beli kasut mahal tgk juga brand. dh mmg tahan akan pakai je. tahniah rezeki tu

TunSha Ayunie said...

baju seluar slipar tu semua comel2..!! geram tau...

hiks... nuff tido malam ni...

MG schmidt said...

sush nk updte tp ok jgk la tu pv nye sis :)
dh klik2 dh ^__^

acik idah said...

selalunya kasut budak lagi mahal dari orang tua... konon keselesaan laa... tah lerr...

PV ek... ermm jgn stres sangat la ingatkan PV turun naik tu... chill jer... :D

Hikayat Seorang Budak said...

lebih kurang la kak nak kejar pv tu. hehe. semput gak kadang2 :)