Tabung

26 September 2014

Biskut Julie's

Korang suka makan biskut tak? Kat umah aku kan memang xblh kalo xde biskut..rasa mcm mati kutu je duk dlm umah tu..jenis aku kan, walaupon baru lps makan nasi, aku tetap akan jamah biskut walaupon sekeping dua keping..Dh jd tabiat aku kat umah..hehehe..Ada x korg sm mcm aku? 

Pernah tak dengar nama Julie's? kalo takpernah tu nampak sangat menipu kan? Aku sbnrnya kalo beli biskut, aku x suka main beli jer..Aku suka tgk brand..Yg biasa aku beli Julie's dan Munchy's... yg ak suka dua dua ada (') ..hehehe baru ak perasan bila aku taip ni..ekekeke..

Semalam pegi kedai 1 Malaysia, xde niat pn nak beli biskut tp bila terpandang biskut Julie's ni mcm best plak..Dah la biskut feveret aku..murah plak tu..Apesal biskut brand bagus ni jual murah? ke memang standard harga cmni? ke aku je yg jakun? hahaha..sebabnya ak xpnh beli yg tin mcm ni..Aku biasa beli yg dlm plastik biasa tu je..ekekeke...

Dlm tin ni ad 6 jenis biskut..Semuanya sdp2 tau weh...memang x rugi lah beli lambak mcm ni..Kadang kan kalo korg pnh beli biakut dlm tin mcm ni..bila dh di cmpur2 tu ad biskut sedap, ada yg xsdp kan? tp bagi aku biskut Julie's ni semuanya sedap..

Antara biskut yg ada dlm tin yg aku semalam ni kan Peanut Butter Sandwich, Coco More Sandwish, Finger Lemon Flavoured cream Sandwish, lemond puff sandwish ,love letter coklat cream dan rich tea oat..

Yg Rich tea oat tu pestime aku makan tau..Serius sedap gila..lembut jer..Kalo or lalu tepi pn ak x perasan ni..ekeke kata menikmati brand biskut kegemaran kan..hehehe..melampau sungguh..

Gambar close up biskut rich tea oat.
Haa ni lah kawanan biskut Julie's yg dlm tin tu..Setiap biskut tu ada dlm 3,4 plastik kecik..phm x? plastik kecik2 tu dh pack mcm dlm gmbr tu lah..senang sikit kalo tin terbuka pn xde la lemau biskut tu..Tak terdedah dgn angin..

Ni lah rupa tin yg ak beli tu..Smlm ada 2 jenis..yg satu lagi tu kaler pink..Aku xnak yg tu sebabnya dlm dia xde biskut yg panjang2 tu (love letter) hehe...ikut suka tekak ak jelh kn ak plh walaupon sepatutnya utk aku sekeluarga..dh kata ak yg beli kan? hehee..kejam2..alaa laki ak dia kureengg sikit bab2 biskut ni..dia xlyn sgt..kalo xde mknn sgt bru dia buka tin ni tgk ad apa.huhu...Ada spe2 penah bli tak biskut dlm tin ni? best kan? tak rugi..

Di tambah lagi kalo biskut ni di cicah dgn air tamar cocoa..perghh..marveles..td pas blk keje p amik stok tamar..blk umah trs masak air then buat air tamar cocoa ni.hahaha jeles gelojoh..x sbr mmg mcm ni..

Memang terbaikkk...tapi ak bkn mkn semua biskut tu tau..hehe..ak mkn 2 plastik jer..hehe...

Apa pengalaman korg dgn biskut? jom lah cete..ekeekeke..


7 comments:

Unknown said...

xsuke biskut.. tp kat umah ade je stok biskut hup seng mase2 terdesak.. makan cicah kopi sedap woooo...

Aisy Nasiha said...

Saya pun jarang makan biskut. Kalau minum air panas lebih suka cicah roti. Biskut raya sekali setahun bolehla makan banyak sikit. Semangat nak raya kot..

Nina Mads said...

suka juga simpan stok biskut.. nanti bila lapar terus kunyah

Tunsha Ayunie said...

tamar cocoa memang feveret Sha sekarang... kalau letih sangat memang amik tamar cocoa je... abah Sha stokis rawang !

julie's lemon cream tu feveret sha... sedap sangat2 ! cheese pun best....

kakrose said...

KY suka biskut soda cicah kopi o.selain dari itu tak suka sangat..

Unknown said...

mamamyja pon suka biskut, tapi suka hupseng jerk.. yang berkrim2 nih xberapa minat. salam perkenalan dari mamamyja. done follow u back dear. hihik

Unknown said...

suka oatcrunch yg munchies tu. selalu ada gift :)